ZASADY STOSOWANIA W SILNIKACH MOTOCYKLOWYCH:
Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić zgodnie z terminem okresowej wymiany.
- Ceramizer można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników motocyklowych czterosuwowych.
- Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych korzyści.
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza ceramizera nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas wytwarzania się warstwy. Podwójna doza ceramizera zalecana jest w przypadku znacznego zużycia silnika.
- Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć 2 krotnie dawkę ceramizera.
- Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki ceramizera, w stosunku do ilości określonej w tabeli.

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
Ilość oleju w silniku w litrach | 1-5 l | 5-10 l |
Przy przebiegu: 3-35 tys. km | 1 doz. | 2 doz. |
Przy przebiegu: 35-90 tys. km | 2 doz. | 3 doz. |
Przy przebiegu: > 90 tys. km | 2 doz. | 3 doz. |
OPAKOWANIE ZAWIERA:
- Niniejszą instrukcję.
- Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.

ZALECENIA:
- Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po wytworzeniu się warstwy ceramiczno metalowej) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania ceramizera.
- Można stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej po wymianie oleju i filtra, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z ceramizerem.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie tworzenia się warstwy ceramiczno metalowej (1000 km) nie wymieniać oleju.
- Ceramizer można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z producentem.
INSTRUKCJA:
- Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe, lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
- Przejechać nie koniecznie jednorazowo 100 km (odcinek można podzielić na etapy) w sposób taki jak przy docieraniu silnika, tzn. należy unikać zbyt wysokich obrotów silnika i jeździć na możliwie niskich obrotach aby w mniejszym stopniu występowało tarcie płynne (z filmem olejowym).
- Ceramizer nie zmienia parametrów smarnych oleju więc nie zmienia parametrów tarcia mokrego sprzęgła.
- Po pokonaniu odcinka 100 km można jeździć bez ograniczeń obrotów silnika. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1000 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
- W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (np. 2 dawek) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a następnie po przejechaniu ok. 300 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).
UWAGI:
- Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
- W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem.ceramizera. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne przylgnie zaworów, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem.
- Ceramizer nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- W przypadku silników bez automatycznej regulacji luzów zaworowych po zakończeniu obróbki ceramizerem tj. po 1000 km o ile jest to niezbędne (słychać stuki zaworów) należy dokonać regulacji luzów.
- Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na stronie producenta.
Preparat chroniony patentami.
GWARANCJA:
Skuteczność i trwałość wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej gwarantowana jest przynajmniej do 30 000 km przebiegu. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować ceramizer do silnika motocyklowego.