Żel – rewitalizant do silników aut ciężarowych. Przeznaczony do remontu odnawiającego silnik i aktywnej ochrony w trakcie eksploatacji.
Innowacyjny produkt nowego pokolenia, posiadający własności rewitalizanta 3-go pokolenia: jednoetapowa aplikacja, szybkie działanie, podwyższone właściwości ochronne.
Przykład odbudowy za pomocą rewitalizanta XADO.
Zarysowaną grawerem bieżnię łożyska poddano obróbce rewitalizantem XADO.
Zdjęcia w stukrotnym powiększeniu przedstawiają kolejno:
- Bieżnię łożyska po zarysowaniu, następuje dodanie rewitalizantu
- Po 15 minutach następuje początek procesu odbudowy
- Po godzinie uszkodzenia powierzchni tak spowodowane celowo jak i eksploatacyjne zostały wypełnione.
Wytworzenie na elementach silnika ochronnej warstwy o niskim współczynniku tarcia i extremalnie dużej odporności na zużycie oraz wzmocnienie filmu olejowego jest kluczowe dla utrzymania doskonałej kondycji silnika.
Zimny i gęsty olej przez kilka do kilkunastu sekund(szczególnie zimą) nie jest w stanie dopłynąć we wszystkie miejsca i kanaliki olejowe z których najcieńsze mogą mieć grubość ludzkiego włosa. Następstwem tego jest praca silnika przez jakiś czas na cienkim tzw filmie olejowym i/lub na sucho.
Według API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego, którego klasyfikację musi mieć dziś każdy olej) 75% zużycia elementów silnika następuje właśnie podczas rozruchu oraz w chwilach zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy.
Warstwa wytworzona tym preparatem dzięki bardzo dużej odporności i niskiemu tarciu pozwala na drastycznie mniejsze zużycie silnika podczas uruchamiania w dowolnych warunkach.
Rewitalizant XADO to także ochrona turbo sprężarki:
Rewitalizant XADO chroni turbo sprężarkę i wydłuża czas jej sprawności. "Turbina" rozkręca się do zawrotnych prędności, od ponad 100 do 300 tysięcy obrotów na minutę. Powoduje to powstawanie dużych obciążeń tego elementu a co za tym idzie tarcia i ciepła. Budowa turbo sprężarki zakłada smarowanie i chłodzenie jej łożysk cienką warstwą oleju. Większość zużycia turbo sprężarki następuje na początku i końcu jej pracy, kiedy smarowanie jest zaburzone. Rewitalizant XADO właśnie w tym momencie największego zużycia łożyskowania działa najefektywniej tworząc ochronne pokrycie łożysk turbo sprężarki. Pokrycie to zapobiega zużyciu łożysk oraz efektywnie obniża ich temperaturę pracy.
Korzyści:
- Odnowa i ochrona przed zużyciem trących się elementów zespołu tłok-cylinder, wału z korbowodami, mechanizmu rozrządu
- Zbudowanie efektywnego systemu ochrony detali silnika przed zużyciem oraz przeciążeniami w każdych warunkach eksploatacji
- Wyrównanie i podwyższenie kompresji w cylindrach
- Ochrona silnika przed negatywnymi skutkami zimnych uruchomień
- Znaczące obniżenie zużycia paliwa
- Zmniejszenie emisji szkodliwych gazów w atmosferę
- Podwyższenie ciśnienia oleju do nominalnego w układzie smarowania
- Podniesienie mocy silnika, polepszenie jego elastyczności
- Obniżenie poziomu szumów i wibracji
- Przedłużenie okresu eksploatacji zespołów 2-3 krotnie
Zobacz długodystansowy test XADO 1 Stage w TVN Turbo
(sprawdź jak zachowały się wyniki rewitalizacji po blisko 50000km)
Stosowanie
Zawartość tuby wprowadzić przez wlew oleju w rozgrzany do temperatury roboczej silnik. Uruchomić silnik i utrzymać na biegu jałowym przez 3-5 minut. Po tym, eksploatować w normalny sposób.
Dozowanie
Jedna tuba żelu-rewitalizanta 1 Stage MAGNUM (90ml) wystarcza na 30-45 litrów oleju w silniku.
Uwagi
Zestaw mieszalny z wszystkimi rodzajami olejów.
Rewitalizacja przebiega na odcinku ok. 1000 km; nie wymieniać oleju w tym okresie.
Powtórne zastosowanie 1 Stage MAGNUM zaleca się po przebiegu 100 000 km. Celem podwyższenia stopnia ochrony przed zużyciemw dalszej eksploatacji, zaleca się stosowanie olejów silnikowych XADO Atomic Oil.
Informacja uzupełniająca
RF=100
RF (Revitalization factor) — Wskaźnik efektywności odnowienia i ochrony silnika przed zużyciem. RF=100, oznacza że w efekcie zastosowania produktu, silnik przeszedł pełny cykl rewitalizacji, jest w pełni odnowiony i gwarantuje się jego ochronę przed zużyciem na odcinku kolejnych 100 tys. km.